پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
18 شهريور 1402 - 15:54

شکست توهم آشوب در برخورد با صخره آمادگی و هوشمندی

سال گذشته آشوب و اغتشاش به بهانه مرگ خانم مهسا امینی، کشور را فرا گرفت ؛آشوبی که با روایتی دروغ و ساختگی از این مرگ آغاز شد و با دمیدن در تنور خشم و خشونت به مرگ و تخریب بسیار تمام شد .
کد خبر : 15040

پایگاه رهنما:

سال گذشته آشوب و اغتشاش به بهانه مرگ خانم مهسا امینی، کشور را فرا گرفت و خسارت‌های سنگین جانی، مالی و حیثیتی بر کشور تحمیل کرد که بی تردید بخشی از آن خسارت‌ها جبران ناپذیر است؛آشوبی که با روایتی دروغ و ساختگی از این مرگ آغاز شد و با دمیدن در تنور خشم و خشونت به مرگ و تخریب بسیار تمام شد و البته برای گروهک‌های برانداز و تجزیه‌طلب و دشمنان پیشرفت و قدرت یابی ایران اسلامی به عنوان یک فرصت طلایی برای انتقام گیری به حساب می‌آمد. همین آشوب نه تنها روند مذاکرات با آمریکا و عربستان را مختل کرد بلکه به طالبان هم جسارت داد؛ رویه‌ای تهاجمی پیشه کرده و با توهم قرار داشتن کشورمان در شرایط بی‌ثباتی و ضعف به دنبال استفاده‌ی ابزاری از عناصر شرور و یاغی برآید  اما این آشوب با ایثار، رشادت و پذیرش مظلومیت از سوی مدافعان امنیت و عزت به شکست انجامید و به نتیجه‌ی دلخواه دشمنان و معاندان منجر نشد

و بازگشت ثبات و آرامش که استحکام قدرت نظام را به اثبات رساند، موجب بازگشت دشمنان و رقبا به میز مذاکره و توافق با ایران و استقبال بلوک‌های قدرت اقتصادی دنیا از جمهوری اسلامی ایران شده است. بدیهی است این وضعیت یعنی بازگشت به ثبات و شکل‌گیری روند پیشرفت و قدرت یابی ایران اسلامی نه تنها برای دشمنان ملت ایران پذیرفتنی نیست بلکه حسادت و خشم آنها را موجب و به فکر طراحی توطئه دیگر می‌اندازد. حالا در آستانه سالگرد اغتشاشات پدر مهسا امینی که با پنهانکاری سابقه بیماری فرزندش و همچنین ادعای دروغ وجود آثار زخم و کبودی در پیکر او، به شکل‌گیری روایت دروغ کشته شدن مهسا و دمیدن به آتش خشم و خشونت کمک کرده بود در گفتگوی اختصاصی با صدای آمریکا می ‌گوید:« برای آن شهید مظلوم سالگرد می‌ گیریم. مهسا متعلق به تمام کشور است. نمی‌توانیم به طوری که می‌خواهیم فراخوان بدهیم؛ امیدوارم مردم مواظب خودشان باشند که آسیبی نبینند.» بخش آخر که احتمال آسیب دیدن را مطرح می‌کند قرار داشتن او در جریان یک طراحی خطرناک و آگاهی و احتمال بروز خشونت‌هایی را خبر می‌دهد که به آسیب‌هایی منجر شود و با این وجود بر فراخوان و گرفتن سالگردی تاکید دارد که هیچگاه در آداب و رسوم محلی آن منطقه سابقه نداشته است. همچنین مادر مهسا نیزسفری به اربیل عراق داشته که محل استقرار گروهک‌های تجزیه طلب کردی مثل کومله و دموکرات می‌باشد. 

و دایی او نیز اطلاعیه ای با ادعاهایی وحدت شکنانه و تحریک آمیز صادر کرده است که به ادبیات گروهک‌های ضد انقلاب و تجزیه طلب شباهت‌های زیادی دارد.

گروهک‌های تجزیه طلب و تروریست مستقر در آن سوی مرز هم در هفته‌های گذشته تلاش زیادی برای فرستادن سلاح به داخل و حتی فرستادن افرادشان با پوشش زائرین اربعین حسینی داشته و به توهم بهره برداری از سالگرد اغتشاشات برای ایجاد بلوا و آشوب داخلی افتاده‌اند.

در فضای مجازی هم شاهد تحرکاتی مثل تهیه آهنگ‌های جدید با مضامین ضد ارزشی و اهانت بار و تحریک کننده برای درگیری و خشونت هستیم که در آن از عکس‌های مهسا امینی برای پیوند آن به آنچه جنبش «زن، زندگی، آزادی» نام نهاده‌اند، بهره می‌گیرند. جالب‌تر اینکه در همین روزها شایعه بیماری و آلودگی زهرا رهنورد و میرحسین موسوی هم به شدت داغ می‌شود تا جامعه را به تعبیر منافقین برای همان گام بزرگ آماده کنند.

تمامی این موارد را می‌توان یک طرح هدفمند و هماهنگ برای بازگشت به اغتشاشات متصور شد که همه‌ کارگردانان و بازیگران اغتشاشات سال قبل در آن برای خود نقش مهمی تعریف کرده‌اند. بنابراین می‌توان با نگاه به این نشانگان، طرح و خواسته‌ی معاندان و دشمنان را برای تکرار اغتشاشات محتمل دانست. اما آیا این که به همان شیوه و گستره‌ سال گذشته بتوانند آن را رقم بزنند جای تردید جدی وجود دارد؛ چرا که:

1.نیروهای مدافع نظام آمادگی‌های لازم را داشته و دشمن قادر به غافلگیری نخواهد بود؛

2.ماهیت تجزیه طلبانه‌ی خشن و دین ستیزانه‌ اغتشاشات رو شده و با طرد مردم مواجه گردیده است؛

  1. بخش زیادی از لیدرها و شبکه‌های هدایت و راهبری اغتشاشات زیر ضرب رفته و متلاشی شده است
  2. توهم پیروزی و سهم خواهی موجب تشدید اختلافات درون گروهی و بین گروهی گروهک‌های برانداز پشت صحنه و میدان گردان شده است. اما از این نکته نباید غافل بود که آنان مترصد رخدادی هستند که بتوانند از آن به عنوان جرقه بهره گرفته و با کمک رسانه و فضای مجازی به تولید خشم و خشونت پرداخته و انتقام شکست سنگین سال گذشته را هم  دنبال کنند. اینجاست که باید علاوه بر آمادگی هوشیاری و هوشمندی را نیز تقویت کرد.    رسول سنائی راد

ارسال نظرات